Smålandsfotbollsförbund?? Förstörarna för småklubbarna i Nybro.

 Jag skulle vilja kalla smålandsfotbollsförbund för dödarna i Nybro. De vill att alla små klubbar ska åka långa resor inga derbyn i serien. Rent ekonomiskt så är inte detta bra. Okej det kanske inte är de största pengarna man förlora men de blir ju en del istället för ett derby så kunde de varit åtta derbyn. Hur många föreningar betalar bensinpengar för de som kör till matcherna?  Det är inte många lag.  Jag brukar köra och de gör inget om de är 1 mil till matchen men de är inte så kul att köra 4 mil till varje match. Tyvärr så har inte så många klubbar råd med att betala ut bensinpengar. Man kan ju inte kräva att de ska göra det heller för vi spelar inte på elit nivå precis.


 Hur kul är de att åka och kolla på Alsjöholm- BK Norra när de kunde varit Alsjöholm-Örsjö. Där alla känner alla. Det lockar mer folk att komma att titta. Men Smff vill bara att de ska vara 10 st som kollar på fotbollen i Nybro när de kunde ha varit 50 st som kom och kollade på ett derby. De måste ju förstå att detta inte funkar. Jag har sett på de flesta hemsidorna på klubbarna i Nybro att de håller på att överklaga och jag hoppas verkligen att de blir som serien 2010.  Man vill ha derbyn och täta matcher.

Ett gott råd till Smålandsfotbollsförbund: Tänk om och gör rätt.

Mvh Bobban


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0